onsdag 30 juni 2010

Blommor och bin, fast mest blommor. Och en del knappar också!

Idag har varit en rätt dålig dag i min värld faktiskt. Vaknade med världens huvudvärk, kom nätt och jämt upp ur sängen. Drack vad som kändes min egen vikt i vatten, gick och duschade och insåg sedan att det inte va någon idé att fortsätta dagen. Smsade min chef och gick och la mig igen. Vaknade igen klockan 16:00, snacka om att sova bort hela dagen. Gick upp och åt lite yoghurt och insåg rätt snabbt att huvudvärken inte va borta än.

Mådde lite bättre när jag såg det här dock:

Strax efter att jag planterat fröna insåg vi att vår katt Kaj hade någonslags fetisch för blomjord och ville rulla runt i den, vilket han gjorde några gånger också. Så jag va väldigt rädd för att han hade förstört min blommor. Men det verkar som om några stackars blommor letat sig upp ändå. Nu är det vara att vänta och se vad det är för något för efter att Kaj härjat runt så har alla frön blandats så jag har ingen aning om vad som är vad. Men jag TROR att detta är någonslags klätterväxt som vi ska ha till brudbågen!

I alla fall, självklart har jag en plan B också.

Knapp-blommor!

Inga kommentarer: