onsdag 30 juni 2010

Blomsterprojektet!
27 april, 2010 – 12:50

Alltså, jag vet. Egentligen borde jag avsluta ett projekt innan jag börjar ett annat men jag kan inte låta bli. Satt och tittade lite efter olika blommor man kan odla själv och hittade ringblommor från odla.nu

Så himla söta och färglada, precis som jag vill ha min brudbukett. Så en sådan åkte i kundkorgen. Sen slängde jag in även 2000 andra fröer av olika slag. Jag menar, 2000 fröer! Någon blomstackare måste väl lyckas ta sig upp lagom till bröllopet eller?

Det mest ekologiska hade väl såklart varit att själv åka iväg och köpa fröer någonstans men jag jobbar så mycket så att klicka hem dem från internätet kändes som ett bra alternativ. Mest för att jag inte litar på att fästmannen skulle köpa rätt fröer och även för att han är så snål så han hade väl köpt typ 5 solrosfröer. 4 hade jag misslyckats med och tillslut hade jag fått gå omkring med en stackars solros med en rosett om själken…

Inga kommentarer: