onsdag 30 juni 2010

Crepes och loppisfynd!
21 april, 2010 – 08:29

Igår fick vi finfrämmat. Det va Sara och Patrik som hade sina vägar förbi, de bor ju inte så långt härifrån så det va väl ändå på tiden att de hittade hit. Jag visade Sara hur tryckeriet lyckats strula till våra inbjudningar, det är ju hon som har lagt ner både tid, energi och själ på att designa dem.

På tal om det så har tryckeriet erbjudit 25% rabatt på dem och det kändes rätt okej faktiskt. Så idag ska fästmannen skära till inbjudningar och sen så ska jag skriva adresser! Vi satsar på att alla ska få sina inbjudningar på fredag, spännande va!

I alla fall. Igår så lagade vi creps och spelade tv-spel. Hann inte skriva några inbjudningar alls för sen va vi så trötta så strax efter att de hade gått gick vi och la oss. Det är verkligen pensionärspoäng på oss. I säng innan klockan 22:00. Och ändå är jag trött idag, hur går det ihop?

Fick tummen ur och fotograferade mina fantastiska loppisfynd i går. Nyfikna? Säkert inte men det bryr jag mig inte om. Här kommer dem ändå!

Två jättesöta skålar i något keramikmaterial. De är emaljerade på insidan.

10:-/st. De blir perfekta sockerskålar till bröllopet, älskar dem!

En liten porslinsskål på fot för rånarpriset 15:-

Den ska stå på vårt fantastiska efterrättsbuffé-bord!

Den här lilla söta ljusstaken för 5:- kunde jag inte motstå. Någon användning har vi nog för den.

2 st av dessa pedistaler fick vi också med oss hem. Jag verkligen älskar handgjorda saker och dessa för 75:- kändes också som ett bra köp. Den ena står i vår hall och den andra använder jag som sängbord.

De ska sedan pryda ingången till festlokalen på bröllopet. Ska odla lite blommor och klängväxter, kommer bli hur fint som helst så håll tummarna för mig att jag har lite gröna fingrar i alla fall!


Inga kommentarer: