måndag 5 juli 2010

Synd med synd!

Jag kan inte fatta att jag ska gifta mig! Jag har alltså hittat mina drömmars man, han som jag vill leva resten av mitt liv med och om 53 dagar säger vi JA till varandra!

Det känns faktiskt mer och mer overkligt ju närmare den stora dagen vi kommer av någon anledning. Förut planerade vi för något som va så långt fram i tiden, nu planerar vi någon som är snart. Fast ändå, det känns som om tiden står still, jag vill att det ska vara den 28 augusti nu!

På mitt favoritforum diskuteras det i en tråd om sex före äktenskapet. Eller, egentligen handla tråden om sex före förlovning. Jag blev faktiskt lite glatt överraskad, trodde inte det fanns någon som tänkte så längre. Sen blev jag lite rädd...



Okej, det finns inget i min tro här i livet som skulle få mig att tro att sex före äktenskapet är en synd. Snarare är det väl synd att inte ha sex före äktenskapet. Jag och Daniel började vårat förhållande helt okej. Ett "one night stand" som blev ett "two night stand" och så några månader senare va vi ett par.

Jag tror faktiskt inte vi kommer hamna i helvetet för det. Och om vi gör det, så har vi i alla fall varandra.

Inga kommentarer: