söndag 22 augusti 2010

JA! mer behövs inte sägas idag!

Nu sitter jag hemma hos min mamma nere i Varberg. Hela helgen har gått åt till bröllopsförberedelser och veckan har jag tagit ledigt från jobbet för att fixa med de andra sista detaljerna. Som klänningen som fortfarande inte är klar, eeeeeh.. Ja, nog om det.

Söndagen gick inte helt underligt i bröllopets tecken heller. En fika med bröllopskordinatiorn Katharina stod på agendan. Jag tog min mamma under ena armen och min syster under andra och släpade med mig dem på mötet. Daniel va ju självklart också med men jag visste att både mamma och Emma säker skulle komma på saker som inte vi tänkt på i all planering.
Vi gick i alla fall igenom hela schemat för bröllopsdagen tillsammans med Katharina, åh va skönt det är att prata med någon som verkligen vet va de pratar om. Att Katharina sen även är inriktad på just eko-bröllop är ju bara ett plus och det är skönt att veta att det finns folk man kan ringa till som besitter den kunskapen man själv inte har kanske. Så alla ni dom

Vi fick en för tidigt bröllopspresent av Katharina också. Boken "JA! er guide till ett etiskt och ekologiskt bröllop" som Katharina självklart är författare till! Blev så glad! Har hela sommaren tänkt att jag måste köpa mig ett exemplar och har läst mycket om den på internet. Men jag har jobbat så himla mycket och den lilla fritid jag har haft har gått åt till att pyssla med bröllopssaker. Så det va en perfekt present till den stressade bröllopsplaneraren.
'Nu är ju vårt bröllop mer eller mindre redan planerat men jag tänker nog faktiskt lägga fram den här boken på bröllopet så att folk kan få läsa lite om hur det är att planera ett naturvänligt bröllop. Tror faktiskt en del inte förstår hur mycket energi och tanke som ligger bakom varenda litet beslut vi har tagit.


Ja, så sen satt jag och läste hennes bok i bilen på väg till Vänersborg där vi hade slutprovning av klänningen. Som jag skrev innan så är den inte riktigt klar än men nu är jag lite mindre nervös i alla fall för den kommer att bli underbart fin!

Ps, det finns en länk till höger där ni kommer direkt till Katharinas egna forum om ekologiska bröllop!

Inga kommentarer: