måndag 30 augusti 2010

Säg hej till Fru Larsson

Nu sitter jag här i Göteborg igen. Det är dan efter dan efter bröllopsdan, det ni! Jag lyckades alltså få det här bröllopet gjort tillslut och det va helt fantastiskt. Det är kanske dumt att säga att allt gick helt problemfritt men varenda svett och tår va klart värt det i slutändan.

Det började redan dagen innan då vi höll på att sätta i ordning borden. Det visade sig att vi hade räknat totalt fel på borden så dukarna räckte inte till. Det blev att ringa till uthyrningsfirman i ren panik för att fixa fram mer dukar. Så det tog några timmar innan vi kunde duka i ordning ordentligt. Sen så visade det sig att det samma dag skulle var ett bröllop på restaurangen bredvid de lokalerna vi hade hyrt. De började av någon anledning pynta vår port med massa björkris och fula rosor. Dock orkade jag inte bråka med dem men det kändes sådär så vi själva valt bort allt sånt för att de har en tendens att vissna och se tråkigt ut.

Dukarna blev flera timmar sena. Daniel som skulle hämta dem hade ingen aning om att hans vänner hade planerat en liten svensexa för honom. Detta stressade mig något oerhört, jag skulle lura ut honom men när tiden kom fanns där fortfarande ingen Daniel att lura ut. Vi försökt hålla oss sysselsatta med att plocka de saker vi kunde ställa i ordning utan dukarna.
Jag åkte iväg och hämtade blommorna med min pappa och sen ställde vi i ordning dem och massa sånt småpill.
Nu kände jag att jag fick migrän så när Daniel väl hade kommit tillbaka slog den till ordentligt och jag va tvungen att lägga mig ner. Somnade som en sten i bilen bland en massa filtar. Jag har ingen aning om hur länge jag sov men jag vaknade när migränen började släppa lite, ja då hade min underbara familj och mina svärföräldrar hunnit plocka nästan allt och ställt i ordning hela dukningen. Det va så fint att jag nästan började gråta. Daniels styvfar Per hade dykt upp med och efter en mycket lugnande kram ifrån honom kunde jag i lugn och ro fixa det sista med bordsplaceringen.

Med ro i kroppen kunde vi äntligen lämna lokalerna någon timme senare. Tessy fick i uppdrag att göra någon slags bordsplaceringstavla och med hjälp av bara några papper och en penna gjorde hon ett mycket bra jobb faktiskt. Vi hämtade Daniel som hade haft mycket rolig vilket va så skönt. Sen åkte vi hem till min pappa och sov.

Mer om bröllopsdagen bloggar jag om senare i veckan. Fram tills dess kan jag bjuda på en suddig liten bild som en vän till oss tog med sin mobil!

1 kommentar:

Terese sa...

Tack för ett fantastiskt bröllop och en fantastisk dag! Såååå kul att jag fick vara tärna på eran dag!! Ett minne för livet! <3 / Terese och Joakim