fredag 20 augusti 2010

Underkjolen fixad den med.

Idag är det sista dagen på jobbet innan min semester. Det firar jag med att bjuda på Dumletårta. På tal om tårta så fick jag och Daniel provsmaka en bit på vår bröllopstårta. Den kommer att bli mumsig kan jag lova, inga krusiduller. Bara en fantastisk god, helt ekologisk tårta!

Igår va jag för övrigt på Beyond Retro och köpte en underkjol av en mycket trevlig kille som va så snäll och hjälpsam att jag för ett ögonblick funderade på om jag skulle gifta mig med honom i stället. Men sen insåg jag att det bara är 8 dagar kvar tills bröllopet och det skulle bli så jobbigt att ändra namnet på allt så nära inpå. Dessutom har ju Daniels familj redan köpt resa och bokat hotell så det skulle bli lite jobbig stämning.
I alla fall, jag hittade massa accesoarer i precis rätt färg också så jag gick lycklig därifrån 1000:- fattigare.

Någon som kan gissa vilken färg det blev? Tror ni jag tog det säkra före det osäkra och körde på en vit eller tror ni jag vågar mig på något annat?


Bara 8 dagar kvar nu då. Jösses, i går kväll när jag inte bakade dumletårta så sysselsatte jag mig med att plocka fram alla skålar, kakfat och grejer som ska med ner till vaberg nu. Insåg att jag har en hel del kvar att göra.

Något jag inte ens har tänkt på är servettringar. Ska jag pyssla ihop 71 stycken servettringar eller ska jag strunta i det?

3 kommentarer:

Fru E sa...

du kan ju vika servetterna snyggt, så behöber ni inga servettringar :)

Tina sa...

Får man lov att fråga vad underkjolen kostade? Känner att jag är jääääääääääääääääääääkligt sent ute för att vara säker på att den kommer hem från ebay. Gifter mig veckan efter dig så GRATTIS från en brud till en annan :)

Bröllopsmonstret sa...

Jag va ju också lite sent ute men det kändes ändå rätt skönt att kunna se ut exakt rätt färg och storlek :)
Den kostar 899:- tror jag. Jag köpte ju en del annat med så jag vet inte exakt vad den kostade.
Jag skulle nog inte våga beställa en med så kort varsel om jag va du..