fredag 19 november 2010

Minus 2 kg och ett ex-sms är dagens.

Dag 5 på Dukan dieten och i morse visade vågen - 2 kg. Jag är nöjd, mycket nöjd. Nu är det bara 28 kg kvar. Haha.
Själva "attackfasen" ska man göra i 7-10 dagar, någonstans läser jag 14 dagar. Det står lite olika här och var och desamma gäller vilka grönsaker som är tillåtna när "attackfasen" är över. Men jag kommer att köra på mitt sunda förnuft helt enkelt.

Jag saknar bröd, något så oerhört. Speciellt nu när vörtbrödet kommit med! Jag tänker förbjuda Daniel att köpa hem vörtbröd, det hade bara varit elakt.


Dagens måltid har alltså varit:

Frukost: Miniyoughurt med 1,5 msk vetekli (en del säger att man ska ha havrekli men efter att ha läst på lite så verkar helt enkelt vetekli bättre, så jag körde på det)
Middag: Nötfärsbiffar med vitlöksås.

Och ikväll blir det kycklingstuvning av något slag. Skepp å hoj vad duktig jag är! Och en annan sak jag har blivit extremt duktig på är att dricka vatten. 1,5 liter redan idag.

Ja, jag ville bara skriva lite om hur duktig jag tycker att jag är och nu har jag gjort det. Sådär, jag kommer säkert skriva lite mer i morgon om hur duktig jag är också, det är jag duktig på. Att vara duktig och att berätta för alla om det.

Fick förresten ett sms av mitt ex (och numera vän) att han hade en vikarie på jobbet som heter Sara Bengtsson, jag svarade att det vore störtkul om han blev tillsammans med henne. Även om jag numera heter Larsson så hette jag ju Bengtsson när vi var tillsammans, för en halv evighet sen.

Inga kommentarer: