tisdag 25 januari 2011

En indisk kvinna i mitt vardagsrum.

Idag är sista dagen som jag är sjukskriven. Den har jag spenderat med att städa och måla ett bord som vi skall ha på balkongen.Vi har bestämt oss för att inreda balkongen i indisk stil för det är så mysigt med massa kuddar och lyktor. Vi hade ett gammalt rosa ikeabord som verkligen hade sett sina bättre dagar. Det var alldeles slitet och massa färg på det sen jag härjade på balkongen med mitt bröllopspyssel i somras.
Åh vad jag svor åt det här jävla bordet igår, jag var så arg när färgen jag använde som grund bara klumpade sig. Troligen för att den var gammal eller något, eller så suger jag bara.
Men tills idag hade den i alla fall torkar relativt fint så jag satte i gång med målandet och detta är så långt jag kommit idag:

Än så länge har det gått ganska så bra utan några större missöden. Jag råkade lägga handen i färgen en gång men det gick att rädda som tur var. Annars hade det här jävla bordet åkt ut genom fönstret.

I alla fal, jag mår mycket bättre med rösten och ser fram emot att träffa mina mysiga arbetskamrater imorgon!

Nu ska jag laga mat till mig och min kära make.

1 kommentar:

Mamma sa...

Kan få fortsätta hos din mamma.Här kan nog behövas målas lite