lördag 22 januari 2011

Nattbloggeriet 1.0

Ni som har följt min "karriär" inom blogglivet minns nog att jag förr brukade blogga på nätterna ganska mycket. Jag hade en helt uppfuckad dygnsrytm som till största del berodde på min migrän men också till stor del på mitt dåvarande yrke. Mer om det behöver vi inte gå in på här, detta är ju ändå min mest rumsrena blogg hittills men så är jag också numera en gift kvinna!

I alla fall, efter det har jag också fått ett "respekterat" heltidsjobb och hjälp med min migrän. Detta innebär att min dygnsrytm är mycket bättre. Men migränen kommer tillbaka ibland och nu har jag haft migrän två dagar i rad. Jag har spenderat den mesta av denna tiden med att sova på soffan. Men p.g.a av hostan har det varit svårt att sova också. Idag hade jag dessutom ordentligt ont i halsen igen. Rösten är fortfarande helt borta, på tisdag är det dags att gå till jobbet igen men jag känner mig inte ett dugg bättre. Har snart varit sjuk i en månad.

Åh vad jag klagar. Och värre blir det för nu är migränen över. Hurra, problemet är bara att det är mitt i natten och nu kan jag inte somna om.
Det är lördags natt men ingen som är ute och fyllesurfar heller, min msn gapar tom. Jag funderar på att äta något för när man har migrän så fungerar inte hungern som den ska, mat gör min mest illamående men någon motivation att laga något är inte så stor den heller.

Detta får bli ett klagoinlägg, lovar att nästa gång jag bloggar så ska det vara ett mycket mer positivt inlägg. Nu ska jag fortsätta slösurfa på lite bloggar och se om jag hittar något roligt!

Inga kommentarer: