torsdag 20 januari 2011

Ugglemonogramet of doom

Ännu en dag i de sjukskrivnas land. Idag är min röst ännu värre än i går och ändå måste min kära make envisas med att prata med mig i tid och otid, sen står han där som ett fån och förväntar sig ett svar och allt han får är något slags kraxel/harkelljud som uppstår när jag försöker prata. Även om man inte får prata så liksom glömmer man av det ibland.

I alla fall så vet jag att det har blivit mycket monogram och skit nu så ifall du är trött på det så får du helt enkelt låta bli att läsa resten. Å andra sidan kan du ju missa något kul.

Jag fick för mig att jag vill göra ett runt monogram med en Uggla och lyckades skrapa fram den här lilla grejen:


Jag gillar idén med det stora ocket i bakgrunden så jag lekte lite med det. Tänkte att det kanske kunde vara fint om ocket var dominant och då blev det såhär:
Men sen tänkte jag att det kanske är finast om allt liksom smälter samman lite mer och att ugglan liksom ploppar ut i stället och då blev det såhär:
Och sen undrade jag om man kanske inte skulle ha en roligare färg än brun och då blev denna till:
Jag skulle nog kunna hålla på i en halv evighet men sen tänkte jag att nu får det faktiskt vara nog. Jag har ju faktiskt sorbet i frysen.

Förresten, om det är någon som är sugen på ett ugglemonogram så hojta bara till, detta är ledigt!

Inga kommentarer: