söndag 6 februari 2011

Färglösheten i Kortedala

Igår kom min kära pappa och mamma på besök. Med sig hade de två stycken bokhyllor och en byrålåda. Skulle vilja påstå att det inte går in mer möbler i den här lägenheten nu faktiskt. Men vi lyckades faktiskt göra oss av med en oerhört ful garderob som var här sen den förra ägaren. Eller ja, ful och ful, det passade bara inte in. Det var mest bara i vägen så nu fick den ett nytt hem hos min syster där den passar mycket bättre.

Hemma hos oss är det i alla fall nu målarstuga. Väggarna i sovrummet målas i en vaniljfärg i stället för den oerhört fula bruna färgen som var innan. Av någon anledning hade de förra ägarna målat brun fondvägg på helt fel väggar. Nu kommer vi att sätta upp en färgglad fondvägg som passar oss mycket bättre. Med mina favoritfärger, Rosa, orange och röd.
Jag lyckas i alla fall få lika mycket färg på mig som på väggen av någon anledning. Och även om vi köpte mer färg än vi trodde att vi behövde så har den lyckats ta slut. Så ny sitter vi här och väntar på att en vän med bil (åh va det är bra med vänner som har bil) ska komma förbi och rädda oss från vår färglöshet.

Så, nu vet ni vad vi har gjort i helgen. Vi gjorde en ugnspannkaka också, värsta grejen.

Inga kommentarer: