fredag 4 februari 2011

Fredags tröttheten.

Nu är det fredag! Woho och jippi och allt sånt där! Fast idag är jag sjukligt trött av någon anledning. Kunde knappt dra mig ur sängen i morse trotts att min kära make hade gjort frukost och allt. Lyckades med nöd och näppe dra mig till jobbet där jag mer eller mindre sov igenom hela dagen. Fast nu ljuger jag, jag var totalt övertrött och flippade hela dagen. Folk brukar klaga på att jag har dålig humor vanligtvis, när jag är övertrött blir den ännu värre.
Och när jag är full och övertrött samtidigt är det bara min syster och Linda som förstår mig. Nu är ju inte det ett problem det här året eftersom jag har ett nyktert år!

Fan va duktig jag är egentligen, 35 dagar nykter! Förmodligen inget rekord eller något, jag ska nog kanske inte fira fören det har gått ett halvår eller så. 35 dagar alltså? Känns redan som en halv evighet.

I alla fall, jag tänkte faktiskt slå ännu ett slag för det här med miljövänliga bröllop. Nästan alla har en massa skit liggande hemma som man inte tänker på och skulle man bara såka ha massa charmigt rostig ståltråd och några provrör eller liknande så kan man ju göra så här underbart fina och originella vaser till dukningen!



Nu råkar det faktiskt vara så att jag har lite ståltråd hemma men inga glasrör, tror inte det blir lika tjusigt med en plåtburk men jag är faktiskt lite sugen på att prova.

Bilden har jag lånat från lunaandchloeweddings.com som för övrigt är en helt underbar blogg. Jag älskar bloggar, speciellt pyssliga bloggar. Jag får så sjukt mycket inspiration av alla pyssliga människor!

Nu måste jag se till att piggna till lite. Det är ju fredag!

1 kommentar:

Bröllopsmonstret sa...

Verkligen! Favoritbloggar det med :)