torsdag 31 mars 2011

Bloggmissbruket fortsätter

Jag måste erkänna att jag är något av en bloggmissbrukare faktiskt. Jag kan sitta och scrolla bort flera timmar på olika bloggar. Den ena bloggen länkar till en annan och bloggarna tar aldrig slut!

Har nyligen upptäckt hur bra det är att följa bloggar så nu trycker jag frenetiskt på "följ"-knappen och min senaste tryckning gick till Fröken Fräken som driver en ursöt pysselblogg och jag älskar pysselbloggar!

I alla fall , när jag satt och läste igenom Hela bloggen. Som jag alltid gör när jag hittar en ny blogg så hittade jag en liten utmaning som handlar om ens eget bloggande. Jag tyckte den var lite rolig så jag hoppade på och drog utmaningen hit!


1. Hur länge har du bloggat?
Oj, lääänge. Jag började långt innan blogg blev ett myntat uttryck med att skriva en "offentlig" dagbok på ett välbesökt community. 2007 startade jag min allra första "riktiga" blogg och har bloggat regelbundet sen dess.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Som jag skrev innan så är jag en total blogg-nörd. Dagligen följer jag säker 10 olika bloggar och regelbundet följer jag säkert uppemot 50 olika bloggar av olika slag.

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
Vet inte riktigt vad som menas med dagboksbloggar. Men om man delar upp det så är det nog 70% pysselbloggar, 20% bröllopsbloggar, 7% vardagsbloggar och 2% kändisbloggar.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?
Jag hoppas det i alla fall.

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur du vill vara i din blogg, eller tänjs gränsen hela tiden?
Jag är inte direkt en privat person av mig, jag bloggar både om mitt privatliv och saker som händer runt omkring. Vart gränserna går känner jag är lite från gång till gång faktiskt. Ibland när man mår dåligt är det lite skönt att ventilera sig lite även fast ingen man inte känner bryr sig egentligen.

6. I vilken utsträckning bloggar du för bekräftelse, tror du?
I början när jag började blogg var det väldigt roligt med lite bekräftelse, jag var ju rätt mycket yngre så. Nu tycker jag mest det är roligt att kunna dela med sig lite och bloggar för att Jag tycker det är kul!
Fast ibland så undrar man varför man har i snitt 1000 besökare i månaden och får 2-3 kommentarer bara. Folk kommenterar på tok för dåligt, jag med för den delen. Skärpning på mig!

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att du fått kontakt med dem via bloggen?
Ja, fast bara av en slump. Folk har kommit fram till mig och frågat om inte jag är "lilla bröllopsmonstret". Det är roligt såklart!

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Jag tror snarare att det kan vara farligt att leva för mycket genom sin blogg.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Ibland kan jag ha dåligt med tid att uppdatera och då får jag lite dåligt samvete. Annars är det bara positivt.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag kommer att blogga tills fingrarna trillar av!


Om du känner dig sugen så sprid gärna den här utmaningen vidare! Nu ska jag kasta mig in i bloggträsket och drömma mig bort en stund till!

Inga kommentarer: