onsdag 23 mars 2011

En Onsdag och inget mer.

Onsdagen kom och gick. Inget roligt att rapportera från den här dagen tyvärr, fick ett migränanfall och gick en 1 h tidigare från jobbet. Störtade i säng och sov 5 timmar, vaknade och åt lite. Nu sitter man här på sena kvällen och är hur pigg som helst.

I alla fall, jag har lidit utav migrän i hela mitt "vuxna" liv. Jag har aldrig vetat om att det varit migrän utan trott att jag sovit dåligt, druckit för mycket alkohol eller något annat. Läkare har kommit med massor med teorier men det var inte fören migränattackerna började eskalera och komma med illamående som jag fick medicin mot migrän.
Detta var för något år sedan, då hade jag lättare migrän 5 dagar i veckan och någon gång i månaden fick jag svåra attacker. Efter medicineringen blev det mycket bättre, tyvärr är medicinen väldigt dyr så nu när jag inte har lika mycket attacker föredrar jag ändå att "härda" ut dem.
Men idag blev jag alltså så dålig att jag knappt kunde ta mig hem från jobbet. En spårvagnsresa på 15 minuter blir helt olidligt lång när man har migrän.

Jag hade såklart ingen medicin hemma heller så jag hade inte så mycket val att kasta mig i sängen och försöka slappna av. Det är dock inte det enklaste när varje rörelse får huvudet att kännas att det imploderar och magen vänder sig av illamående.

Sådär, nu har jag klagat nog.

Inga kommentarer: