lördag 5 mars 2011

Renoveringsbloggen anfaller!

Idag har jag suttit och pysslat med veckans "använd det du har" utmaning som jag bloggade om härom dagen. Men självklart så hade jag inte batterier i min kamera, typiskt.
Sen började jag måla på en ram i stället och tappade helt intresset för mitt pyssel. Men jag lovar att fortsätta i morgon och att köpa batterier.

Annat jag har pysslat med är att riva hela hallen. Vi ska tapetsera och måla om hela hallen och sen är det i princip bara balkongen kvar. Köket ska vi inte renovera fören nästa år och toaletten är relativt nyrenoverad så vi får se om vi ger oss på det projektet.
I alla fall, hallen. Den var tapetserade med en konstig jävla tapet och när vi tog bort den visade det sig vara en slags vävd tapet som blivit övermålad med färg löjligt många gånger. Under den tapeten satt där en 70 tals tapet och under den satt där en 50 tals tapet. Det betyder att väggarna bara blivit målade på de senaste 30-40 åren.
Under de tjocka lagren hittar vi sladdar som vi inte har någon aning om vart de går och vi hittar hål som blivit spacklade med gips också.
Vi upptäckte också att golvet som är lagt inte är lagt under garderoben vilket betyder att vi förmodligen måste lägga nytt golv också.
Dessutom har den tidigare ägaren även skruvat fast en "sladdskena" i taket vilket nu när vi tar bort garderoben, lämnar fula hål i taket som måste spacklas och sen målas.

Ja, det blev ett jävla projekt och vi som bara är glada amatörer. Snart är vi nog frustrerade amatörer skulle jag gissa på.

Bjuder på en bild på Aina också, för att liva upp blogginlägget lite. Innan roade sig Aina med att jag sin egen svans. Av någon anledning var hon skitförbannad på sin svans.

Inga kommentarer: