tisdag 8 mars 2011

Renoveringsbloggen of doom

Jag lovade för ett tag sedan att visa hus sovrummet blev. Bättre sent än aldrig, eller hur? Det är ju inte helt klart än, meningen är att det ska bli en hel vägg full av bilder och tavlor i snygga svarta ramar. Än så länge har vi bara den stora "sweet dreams" tavlan, ett kort på min brudbukett, en cupecake tavla och en tavla med sjöjungfrur som sattes upp efter att bilden togs.


Den röda färgen är mer klar i verkligheten. Överkastet var ett tråkigt vitt överkast som jag färgade i tvättmaskinen.


Tv-bordet är en gammal radio som vi kidnappar från mina föräldrar. I fönstret står en kruka som jag har pimpat med decopage, två stycken 7o-tals kakelplatter som jag hittade på loppis och en drake av rep som jag ärvt.

Men detta nattduksbordet är det jag gillar mest. Även den är "snodd" hemma från min mamma. Jag har målat om den från en tråkig grå färg till en svart lackfärg och bytt ut knoppen. Ett vanlijljus som jag fått av min syster och en liten tavla med två clownbarn som påminner mig om min syster står på bordet. Tänker på henne varje gång jag tänder mitt ljus.

Såhär ser det alltså ut i vårt lilla kärleksnäste :) När hallen är klar ska jag visa den med!

Inga kommentarer: