söndag 20 mars 2011

Tillbaka till verkligheten

God kväll mina vänner och alla er jag inte känner. Här sitter jag i en buss, tillbaka till Göteborg från Norge där vi har tillbringat helgen med släkten. Som vanligt har hela helgen flygit iväg och jag önskar verkligen att helgen kunde ha fått fortsätta lite till.
Jag har fått lära mig massor saker i helgen också, tex att fisk inte blir godare bara för att man äter det flera gånger. Så p.g.a av min diet har jag i helgen levt på kokt broccoli och morötter. Lite fisk har jag fått i mig ändå men jag är verkligen inget stort "fan" av fisk.
Annars har det gått hur bra som helst med dieten om man bortser från fisken. Att äta LCHF är inte alltid jättelätt när man inte själv är den som bestämmer vad som skall serveras men jag plockar glatt av det som jag kan äta.
Och när vi var hos Daniels styvfarmor så serverade hon frallor och massa "blötkaka" som de kallar det. Tårta säger vi. I alla fall, jag fick ett eget fat med en salladsbit, rostbiff, sylta, paprika, gurka och en klick majonnäs till det. Till efterätt fick jag lite grädde med hallon.


Vi hade kameran med oss och även om vi träffat massa släktingar och varit på utflykter så var detta den enda bilden vi lyckades ta. Jag fular mig med min styvfars pälsmössa. Jag tyckte den var lite rolig och det har ju varit lite på modet med pälsmössa. Men jag insåg snabbt att det modet inte är något för mig. Mode i sig brukar iofs inte vara det.

I alla fall, på väg hem till Göteborg är vi, saknar kissarna. Vi har ingen mat hemma heller så jag vet inte riktigt hur vi ska göra kvällsmat eller frukost för affären stänger innan vi kommer hem. Jag har skickat iväg ett sms till min mamma för att se om e möjligen är i Göteborg och kan rädda oss så vi kan köpa lite mjölk i alla fall.

Nä, nu är jag åksjuk.

Inga kommentarer: