söndag 10 april 2011

Balkongmys och lite pysselverkstad

Idag har det varit så himla skönt väder. Dagen har spenderas med att göra i ordning på balkongen. Vi har över vintern använt balkongen som ett avstjälpningsrum. Allt som vi inte vetat vad vi ska göra av har hamnar där. Men nu har jag flyttat allt till sitt rätta plats, köpt kuddar till de fina kuddfodralen vi fick av Daniels mamma och klätt om hyllan och en stol.

Jag har använt lite stuvbitar av tapet som jag hade hemma för att piffa till hyllorna lite, tillsammans med alla fina ljuslyckorna blev det jättefint. Här kommer det fyllas upp med massor av ljus och lyckor allt eftersom.

Denna korgstol fick vi av den förra ägaren till lägenheten. Den är rätt stor och otymplig men så himla skön att sitta i så den har fått vara kvar med massa kuddar för att höja mysfaktorn. Bakom dörren hänger en vacker löpare som vi fick av Daniels mamma. Vi hade inte direkt användning för någon löpare men den var så himla fin så jag hängde upp den som en bonad. Tyvärr syns inte hur fin den är på bilden, den är lite turkos/grön.

Stolen är ett secondhand fynd jag köpte för många år sedan i Eskilstuna, den blev klädd i guld och fick en rosa kudde. Och bakom stolen står vår elgrill som jag fyndade för 200 på second hand för någon vecka sedan.

Så, nu vet ni var vi kommer att chilla i sommar. Bjuder på en bild på ett armband som jag har gjort också. Känns som om det enda jag gör är att pyssla.
Använde mig av en snygg knapp jag hittade på secondhand!


Inga kommentarer: