lördag 30 april 2011

Firande och födelsedagspyssel

Idag är det inte bara valborgsmässoafton utan även min söta mammas födelsedag! Trotts smärta och annat ont lyckades vi ta oss ner till Varberg för att fira min fina mamma. Hon hade gjort ett ton med smörgåstårta som jag faktiskt lyckades hålla mig från! Fick lite annat gott utan bröd så jag var nöjd ändå.

Denna fina klänning fick mamma av oss i födelsedagspresent. Visste direkt när jag såg den att mamma skulle ha den och hon var sååå fin i den! Sen fixade jag iording mammas hår med inbakad fläta och blommor. Hon är så gullig min lilla mamma.

Denna ramen piffade jag upp till henne. Klädde in en vanlig ram i ett riktigt strävt, strukturtyg. Gjorde några tygrosor och en liten tavla med massor av ord som jag förknippar med mamma.

Sen fick jag gosa lite med min brorson Max som växt till en liten söt klump sen sist jag såg honom. Kan ni tänka er att jag är släkt med en sån där blåögd liten sak? Han är sjukt lik min bror när han var bebis också, inte för att jag minns det men jag har sett bild.

Sen fick jag härja lite med min fina syster. Henne är jag desto mer lik. Och dagen i ära så matchade vi med klänningarna också. Var på gekås och shoppade en sväng. Eller ja, shoppade och shoppade, sprang runt i ren panik kändes det som. Hade inte så mycket tid men lyckades ändå spendera hela månadens shoppingbudget. Inte dåligt gjort på en halvtimme!


Ja, glad valborg på er alla! Nu ska jag dricka upp mitt te och umgås med min pappa!

2 kommentarer:

popetotrora sa...

Åh, vad fin du gjort ramen! Den gillade jag verkligen. Och det där ord-molnet har jag också testat, en så bra och personlig present. :-)

Bröllopsmonstret sa...

Tack! Mamma blev glad i alla fall :)
Man borde göra fler sånna där molnord faktiskt!