lördag 2 april 2011

Pysselmania

Här kommer lite helgpyssel från mig. Satt och kollade runt lite på nätet och fick lite inspiration att göra detta armband. Det är lite trasmatta-känsla över det och jag älskar det! Var tvungen att ha på mig det igår trotts att jag inte ens gillar att ha på mig armband.

Detta vara lite ett test för att se hur det blev och det blev faktiskt riktigt bra, älskar färgerna och mönstret i tyget och av de små tygbitarna som blev över gjorde jag små rosor av. Tror jag ska göra ett hårspänne av det, vi får se.

Rosen av det rosa repet har jag gjort en ring av. Den blev också väldigt fin, jag känner mig faktiskt nästan som en smyckedesigner när jag håller på i min lilla pysselhörna.

Och för er som undrar så blev det inte så mycket målande för oss idag, det blev en secondhand runda i stället. Gjorde en del fynd, så som en fin tallrikshylla som jag ska göra om till en hall-hylla. Men ja, i den takten som vi renoverar hallen nu lär den ju inte vara klar innan sommaren. Meeeeen, det är ju så roligt att pyssla.

Jag är alldeles för lättdistraherad när det finns pyssel i närheten.

2 kommentarer:

popetotrora sa...

Jättefint armband!! Jag har sett liknande på andra bloggar och är riktigt sugen på att göra ett par egna. Kommer vara grymt snyggt i sommar till solbrännan. :-)

Bröllopsmonstret sa...

Tack! :)Dom blir verkligen hur fina som helst och går att variera massor.