tisdag 14 juni 2011

Decoupagearmband till sommaren!

Jag vet att jag har sagt att jag bara ska ha tygarmband i sommar men jag har ändrat mig. Mina sommarbruna handleder kommer nog i stället att prydas av såna här söta armband.
På det första har jag använd stora flirtkulor och en servett som jag köpt på Gekås. Det är massa pill men slutresultatet blir så här fint:

På denna har jag använt lite mindre flirtkulor = mer pill. Men när man väl har satt i gång med en "pärla" så är det svårt att sluta. Har alltid tyckt att flirtkulor är töntiga men jag har ändrat mig, de är ashäftiga!


Och detta är Börje. Helt slutkörd efter att ha härjat runt på golvet efter att ag råkat hälla ut hela påsen med flirtkulor. Det var visst de roligaste som har hänt på flera veckor enligt katterna. Trodde att jag hade lyckats få tag på alla flirtkulor men de dyker upp med lite jämna mellanrum. I soffan, i skorna, i matskålen, ja överallt där katterna tycker att de ska vara.


Det var allt för mig denna dag. Nu ska jag lägga mig, problem med gallstenen som vanligt. Har fått ett brev från kirurgmottagningen och kommer bli kallad, inom 3 månader. Känns som en evighet men förhoppningsvis går det snabbare än så.

2 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

Vilken fin idé! Har aldrig tänkt på att man kan göra decoupage på så små saker men det blev ju verkligen jättefint. Gillar den vita massor!

Bröllopsmonstret sa...

Vad roligt att du tycker det :)