tisdag 21 juni 2011

En kudde och en nåldyna

Idag hade jag fått en mycket underlig kommentar på min blogg. En manlig "slav" som sålde sig själv som ett alternativ till strippa på möhippan.
Nu är jag faktiskt en väldigt öppen och tålig person men vilken tjej skulle boka en manlig "slav" till möhippan eller tjejfesten? Hade någon av mina vänner kommit med ett sådant förslag hade jag utgått från att det var ett skämt och om inte, förmodligen sett mig om efter nya vänner.

Kunde såklart inte motstå att gå in på personens blogg. Den kändes aningen förnedrande och tragisk, jag tänker inte länka utan besparar er detta mina vänner.

Över till mer spännande saker.. Nä, jag skojar bara. Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Jobbar, pysslar och försöker hålla liv i min man. Han har pluggar i ett år och precis börjat jobba vilket innebär att han brutalt upptäckt hur knäpp hans dygnsrytm är. Just nu ligger han och sover på soffan. Jag har roat mig med att sy en kudde:

Jag har sett liknande kuddar när jag har kollat in olika bloggar och detta var ett test. Blev helt okej fast stoppningen tog slut såklart. Hade tänkt att ha en knapp i mitten men i stället får den förgylla vår balkong. Inte det bästa jag har gjort, sydde fast en volangkant som kom av nästan lika snabbt, fast den som har sprättat förr vet att jag ljuger. Det tog 1 minut att sy fast och 30 minuter att sprätta bort.
Sen tappade jag ut mina knappnålar på golvet och insåg att jag behövde en nåldyna, varför har jag ingen nåldyna?
Jag tittade mig omkring och lyckades skrapa ihop denna:

Hade kunnat gjort den bättre men det är ju bara jag som ska se på den. Ville bara visa hur fint det kan bli med lite stoppning, en tygbit och en gammal kaffekopp. Härjade runt lite med limpistolen och vips så hade jag världens bästa nåldyna!

Nu ska jag se om jag kan få liv i min make, han lovade att diska. Undrar om han diskar i sina drömmar?

Inga kommentarer: