onsdag 1 juni 2011

Massa pyssel!

Skepp å hoj! I morgon är det röd dag! Det betyder ledigt! Vad ska jag pyssla för något är då frågan?
Äsch, jag pysslar ju alltid annars, kanske ska träna i morgon i stället? Göra något nyttigt?

Nääää.

Här är i alla fall två stycken avslutade projekt. Ett Kakfat till min vän Maja. En rolig, billig och miljövänlig present eftersom alla delar är second hand. Men framförallt är det en helt unik present till en väldigt unik Maja.

En annan present som jag har pysslat ihop är detta lilla sommarsetet men örhängen, armband och ring. Det är min nya kärlek, att göra tygsmycken. De är roliga att göra och vackra att bära. Gjorde ett fint halsband till min mamma på morsdag som jag dock glömde att ta kort på. Dessa smyckena är i ett paket på väg till Örebro så bor ni där kanske ni har tur att se dem på en snygg Lisa i sommar.

Ett annat projekt jag håller på med är denna tavla. Fick en idé att använda ett detaljfoto från bröllopet och sedan själv måla dit resten av detaljerna. Jag har använt mig av lite olika tekniker och det börjar faktiskt se helt okej ut. Även om denna skissen inte ser så rolig ut. Jag ville bara visa vad för projekt jag håller på med nu.

Jag har ju fler projekt på gång nu än vad jag hade innan bröllopet. Det är något allvarligt fel på mig tror jag. Blir knäpp om jag inte får skapa något.

Nu har förresten Pysselstafetten kommit igång! Om några dagar är det min tur och jag kommer bjuda på hur man enkelt, lätt och billigt gör roliga goodiebags!

Inga kommentarer: