söndag 24 juli 2011

Lite loppisfynd!

Vilken helg det har varit, tragiska nyheter från Norge blandat med underbara stunder med familjen. Vissa gånger har helgen verkat smått overklig, som när vi stod hela familjen under ett paraply mitt i stan och regnet bara öste ner, vi blev helt pisseblöta men vi var i alla fall fortfarande snygga i håret! Andra gånger satt vi och kollade på Norska nyheter, vi har släkt i Norge så tankarna har varit hos dem. Jag är så himla lättrörd också så jag satt och grät framför nyheterna och när jag inte klarade av alla tråkiga nyheter längre så åkte jag på en secondhand-runda med min pappa.
Gjorde jag några fynd? Såklart! Här är några:

Jag är helt tokig i godisskålar och kakfat. Jag har hur mycket som helst och när Daniel ser dessa kommer han väl strypa mig. Men jag kunde inte låta bli, jag har alltid velat ha en sån här mjölkfärgad skål men det har varit helt omöjligt att hitta. Har funnit några men de har alltid kostat 150-200:- och då känns det liksom inte som ett fynd. Denna betalade jag 40:- för, jag är nöjd.

Detta fyndet är jag ännu mer nöjd över:

Ett styck kakfat på fot från Rice. Ordinarie pris är runt 500:- men jag hittade denna på en porslins-outlet för 100:- av den anledningen att foten hade lossnat i limfogen. Det tog mig några sekunder att laga och den är som ny igen!!

Jag fick med mig lite fina tallrikar och en broderad kudde också, liiiite nöjd med den shoppingrundan faktiskt!

2 kommentarer:

Fröken Pyssel sa...

Älskar den vita skålen!!

Bröllopsmonstret sa...

Jag med! :) Jag har alltid velat ha en sån :)