söndag 10 juli 2011

Mina stolar.

Detta är vårt lejon Börje. Han chillar på min nyklädda stol i hallen. När jag och mitt ex flyttade isär var det första jag köpte till min nya lägenhet 4 sånna här stolar i en secondhandbutik. De var klädda i schackrutigt tyg och målade svarta. Under åren har tyget blivit slitet och färgen är skavd som syns på denna bilden. Men jag älskar dem!

De får inte plats i vårt nya kök eftersom de är så stora så de har fått nya användningsområden. Denna står som sagt i hallen, klädd i ett tyg som jag fått av min mamma. Det är egentligen en köksgardin med tryck av syltburkar i olika färger. En annan står i sovrummet.

Den tredje har jag nog visat innan. Den har blivit omklädd i guld och står på vår balkong.

Den sista stolen har jag vid min pysselhörna och den har jag inte orkat göra om fören nu. Jag sydde ett nytt överdrag av massa stuvbitar från alla möjliga olika projekt. Sedan målade jag den med vad jag tänkte skulle vara en ljusröd färg men när den torkade var den mer rosa. Men det gjorde inte så mycket.

Sen ni kistan i bakgrunden? Den går inte ens att stänga nu, full av garner, tyger och annat pyssel. Börjes huvud kom också med.
Så fort det händer något ska de vara med. "Åh, ska du ta kort, får jag vara med?" ... "Nej-" svara jag men upptäckte snart att det inte direkt var en fråga.

Inga kommentarer: