söndag 17 juli 2011

Nya tatueringen!

Då var det Söndag igen, vad hände med denna veckan egentligen? Kändes som igår som jag stod på Hemköp och försökte betala med mitt kort. Jag hade inga pengar på det utan bara kontanter men det hade jag glömt lagom tills jag kom fram till kassan. Efter att vi provat två gånger med kortet såg jag 500 lappen stick upp ut plånboken och mindes. Jag skyllde på att det varit en lång vecka varpå kassörskan sa "Ja, och i morgon börjar en ny".

Jag har inte hunnit pyssla så mycket utan veckan har mest gått åt till vänner och jobb. Min vän Fredrik från Stockholm var nere och hälsade på sin syster så vi passade på att ta en lunch/fika.
Sen kom min sötaste vän Emilie ner över helgen. Vi har flummat och härjat lite. Jag och min syster tatuerade oss vilket resulterade i det här:

4 timmar tog det och jag kan ärligt säga att den sista timmen var helt outhärdlig. Det var så nära att jag sa att jag inte stod ut mer och att vi fick ta det sista någon annan gång men jag lyckades genomlida det!
Den ska byggas ut efter hand, en rosa sjöhäst ska jag göra sen. Lite vågor och sådär, så att det inte bara ser ut som någon blaffat dit en sjöjungfru.

Ja, så efter 4 timmar av smärta drog vi direkt till Liseberg där vi härjade runt bland resten av Sveriges befolkning och några turister med. Det var helt sjukt mycket folk. Vilket innebar avv vi mest stod i kö under de timmarna vi var där, vi lyckades klämma in Carl Einar Häckner också, han får man inte missa!

Nu ska jag poppa lite popcorn och krypa under en filt med min kära make. Men gott samvete också för ute öser regnet ner.

Inga kommentarer: