söndag 10 juli 2011

Så blev klädhängaren!

Nu är snart helgen slut? Började den inte precis? Helt galet, jag fattar ingenting. Började helgen med att stiga upp tidigt, kl 6.00! (gaah) för att hinna med morgonbussen till Vänersborg. Höll såklart på att missa bussen, resan gick fort för jag sov hela vägen.
Väl framme möttes jag av en nyvaken Sara, en gammal vän från tiden jag bodde i Eskilstuna. På den tiden gjorde vi inte mycket annat än festade, busade och hamnade i massa trubbel. Nu bor hon på landet med sin man och sin 8 månaders flicka. Om man bortser från just de två små detaljerna så var det precis som förr, vi pratade gamla minnen, skrattade och så åkte vi till deras lantställe och grillade.
Kom tillbaka till Göteborg sent på kvällen och mer eller mindre störtade i säng för att gå upp tidigt på Söndagen igen. Iväg till stan med maken för att träffa hans mamma och styvfar för en lunch.
Kom hem vid 16 tiden igen och tog en 2 timmar tupplur. Sover dåligt på natten, vaknar nästan varje natt vid klockan 4, anledningen? jo vi har fiskmåsar som bor på taket och då vaknar dem. Man får använda öronproppar när man ska sova eller ha fönstret stängt men det senare alternativet är ju inte aktuellt i den här värmen.

I alla fall, n är jag pigg. Daniel är på jobbet så jag roar mig själv med att busa med katterna och så tog jag några bilder på hur klädställningen blev:


Dåligt ljus men ni ser ju ändå. Tog ett mingrönt, prickigt tyg och klippte i remsor. Sen virade jag, virade och virade och emellanåt så limmade jag lite med limpistolen så att det ska hålla.

Funderade länge på hur jag skulle göra med knoppen. Hade lite idéer om att måla den i en avvikande färg, eller klä in den i hobbycement och göra det till ett hjärta i stället. Men efter mycket funderande så bestämde jag mig för att bara klä in den med.

Däremot gjorde jag en rosett i ett matchande tyg och satte på, har fortfarande inte bestämt mig för vad jag känner för den rosetten. Jag vet att jag brukar säga att inget kan gå fel med en rosett men det känns inte helt 100...

Ja det är inte lätt att ta bra bilder i ett halvdunkelt rum men på denna här över ser ni lite bättre färgen och mönstret.

Nu ska jag ta och dela en melonbit med Kaj. Av någon anledning blir han helt galen om man äter melon och om man inte delar med sig så blir han skitsur. Om an fick bestämma skulle han nog äta melon till frukost, lunch och middag. Knäppkatt.

Inga kommentarer: