tisdag 4 oktober 2011

Decoupage på Canvas

Jag hade en tavla här hemma. Jag började måla lite på den, ville måla en katt men det blev inte alls som jag tänkt mig. Sen började jag sätta lite decoupage på den, blandade med lite målning och gjorde en urtalva. Tänkte att det skulle bli en annorlunda klocka.
Det blev fortfarande inte bra. Jag kladdade några streck över den, blev arg och så satte jag undan den. Och den blev stående i några månader och samlade damm, i väntan på ny inspiration.

Förra veckan kom den fram igen och då hände det här:

En gammal bok som saknade massor med sidor fick nytt liv. Det gick åt en hel del lim, kladdade på en hel del på vissa ställen för att pappret skulle skrynkla sig lite.

Ett gulligt litet kärlekspar fick pryda tavlan, är osäker på om jag ska skriva några ord på höger sida på tavlan också kanske, vad tror ni?


Samma bok har även blivit en annan tavla, några krukor, några ramar och en galge.
Ska visa er någon annan dag!

Inga kommentarer: