lördag 8 oktober 2011

Decoupage på kruka

Visst sa jag att den där boken räckte till massor av pyssel? Efter att jag gjort en tavla och ett smycke så gav jag mig på några stackars krukor.

Jag blev riktigt nöjd med den första så jag letade reda på en till för jag hade andra idéer men ville inte förstöra denna om det inte skulle bli bra.

Med ett bokmärke och lite guldfärg blev det så här fint. Men sen fick jag en annan idé så det var lika bra att leta fram en till kruka.

Den tredje krukan satt jag och pillade med länge. Tanken var att bokmärket skulle se ut som en gammal medaljong eller något. Målade lite krusiduller med i slutändan så tyckte jag att det var finast med bara lite prickar i guld.

Sen hittade jag en söt utskrift som jag hade massa planer för innan. Vad för planer har jag glömt men jag gillade utskriften och tänkte att den skulle passa bra på en kruka den med.

Alla dessa krukor var bara helt vanliga krukor, utan motiv eller något innan. Fina för den som gillar sånt, men det gör ju inte vi, eller hur?

Inga kommentarer: