lördag 8 oktober 2011

Ett monogram!

Fick för någon vecka sedan in en förfrågan om ett monogram till ett blivande brudpar. De önskade ett monogram som de kunde beställa som en stämpel vilket var helt nytt för mig. Det får ju inte bli allt för snirkligt och man kan ju inte ha monogrammet i olika färger heller. Men jag satta och provade mig fram med olika varianter och kom fram till 4 olika varianter som jag gillade. Detta är en av dem:Värt att tänka på är att monogrammen alltid blir olika beroende på vilka bokstäver man använder. Detta hade förmodligen inte fungerat lika bra om initialerna var P och I, så om paret hade hettat Pernilla och Ivan hade jag förmodligen gjort något helt annat.

Just detta paret fick några olika matchande varianter som de kunde välja mellan. Får hoppas att de har mycket användning för sina monogram!

Inga kommentarer: