måndag 31 oktober 2011

Happy Halloween!

Idag är det Halloween, inte för att det är någon stor högtid här i Sverige men det kommer mer och mer för varje år.
Jag tycker mest det är roligt att klä ut mig och har roligt med mina vänner så vi ställde till med lite Halloweenfest i lördags. Jag klädde ut mig till Clown och min käre make klädde ut sig till Pingvin. Pingvindräkten är köpt men min outfit har jag fixat ihop själv. Eller ja, peruken köpte jag men den lilla hatten knåpade jag till av lite kartong och tyg!

Jag har inte så många bilder än eftersom min dator har gått sönder. Men jag lånade två som min syster har taget. Den första är tagen på spårvagnen på väg ner till stan.

Vi gick till Gretas där jag Dansade med min lilla pingvin hela natten lång. Eller ja, tills runt 2 tiden då det blev alldeles för fullt där inne. Fick knappt att andas eller röra på sig. Så då var det helt enkelt inte roligt längre så vi åkte hem.

Ja, och för er som undrar så är alltså min outfit tagen direkt från min garderob. En stor orange tyllkjol från Beyond Retro, randig Jacka från Gekås och en röd korsett som jag lånade av min syster. Ett par färglada skor och en rolig peruk senare så var jag en clown!
Eller ja, sminkningen gjorde nog sitt också!

Inga kommentarer: