söndag 6 november 2011

Julklappstips - Kakfat av vinylskivor!

Nu skulle man ju kunna tro att min dator fungerar igen. Men så är det inte. Nu är det iofs sladden som är sönder till datorn och inte själva datorn. Som tur är så har min kära make en dator också. Problemet är dock att han är något av en hemmafixare eller något sånt, vet inte vad jag ska kalla det men hans dator är i stort sett helt omöjligt att använda. Men med lite hjälp så lyckas jag i alla fall få in lite bilder och logga in på min lilla blogg!


Nu är det i alla fall tider för julpyssel av olika slag. Jag har redan börjat med lite julklappar. Det här kakfatet gjort av vinylskivor ska svärfar få. Det är en perfekt present till den musikintresserade. Vi ska baka massor med julgodis och fylla kakfatet med.

Att göra egna såna här skålar är busenkelt. Bara att sätta in i ugnen och låta "smälta" över en skål eller glas beroende på hur djup man vill ha dem. Den översta har fått smälta över ett högt glas, den mittersta över en skål och den understa över ett fat, så att alla får olika storlekar så att säga. När man tar ut dem ur ugnen har man en kort stund på sig att forma till den om man vill sen stelnar den snabbt och blir en fin skål!
Jag har spraylackat denna också så att den blir lätt att torka av utan att etiketten på skivan följer med!

Inga kommentarer: