fredag 30 december 2011

God jul & Gott nytt år!

Nej, jag har faktiskt inte glömt av bloggen. Jag har bara haft en sprängfylld vecka.
Julen spenderade vi i Eskilstuna, hos makens familj. Det var mysigt och så hann vi med att umgås med en del vänner också.
Passade på att skaffa en ny frisyr när ag var i Eskilstuna också. Det är mycket billigare att gå till frisören där och frisörerna är precis lika duktiga!
Rakade av lite på sidan, klippt upp men behöll längderna. Frisören hade lite extra tid över så hon lockade upp hela håret men mitt hår är helt hopplöst så några timmar senare var det rakt igen.

Söta Tessy dricker lite vin innan vi går ut den 25:e. Hon höll på massvis med mitt hår och lyckades få till ett 50-tals svall men det höll tyvärr inte så länge det heller.
Funderar på om jag kanske ska permanenta håret? Trivs så bra med stora lockar!

På min födelsedag, den 27 december så åkte vi tillbaka hem igen. Där kom min styvfar och styvsyster och hämtade oss på stationen så vi fick skjuts hem.
Min mamma ställde till med fina födelsedagskalaset till mig och hade bakat kakor och tårta som jag kunde äta, jag kan ju inte äta ägg p.g.a av gallstenen. Men hon hade knåpat ihop värsta goda tårtan helt utan ägg.

Sen dess har jag bara tagit det lugnt. Hade sparat några semesterdagar tills nu så att jag skulle få lite ledighet över jul. Min pappa är här och umgås med mig medan min make jobbar. Vi har varit på en secondhand runda och städat. Tills vi båda två skar oss på samma glasbit. S nu sitter jag i soffan medan pappa skruvar isär vår dammsugare.
Det är egentligen bara disken kvar men ingen av oss kan diska för våra trasiga händer. Så det får Daniel göra när han kommer hem.

Kanske ska blogga om mina secondhand fynd? En hattlåda bland annat, har inte ens en hatt så det får väl bli nästa fynd kanske?

Inga kommentarer: