torsdag 19 april 2012

Canvas i broderiram.

Det gick inte så bra med projekten i går. Blev bara två klara, lampan och den här tavlan med inspiration från pysselstafetten och sagolikt pyssel.
En liten kaka i en broderiring. Hittade en när jag letade efter min limpistol och mindes att man kunde sätta en bit canvas i i stället för tyg. Så jag gjorde det och blev helt uppslukad av detta pyssel att jag glömde allt annat.

Målade gul bakgrund och på det ett rosa "tårtpapper" så att säga. Den målade jag en Cupcake. lade till lite "stänk" med hjälp av ett gammalt klisterdekor som jag hade hemma. Använde det som mall och kladdade på så färgen fick lite struktur, både i rosa och i gult. Sist skrev jag dit " a balanced diet is a cupcake in each hand och så broderade jag runt hela "tårtpappret" för ännu mer struktur.
Det blev bra, jag är nöjd. Idag får vi se vad mitt liv bjuder på för pyssligheter!

Inga kommentarer: