måndag 16 april 2012

Hej Kisse Katt!

 Då var den här, den fruktade måndagen. Fast för min del är den inte speciellt fruktad längre för jag slipper gå till mitt trista jobb.
Det absolut enda som var bra med mitt gamla jobb var mina arbetskamrater. Självklart kommer jag sakna dem men det kommer ju inte dö bara för att vi inte jobbar tillsammans utan man kommer nog stöta på dem ibland ändå. I alla fall, jag lyckades klura ut hur man lägger in bilder från mobilen i datorn, vilket betyder att jag inte kommer vara helt blogg-handikappad framöver. Jag har nämligen upcycklat en lampa som jag gärna vill visa er. Men innan det så ska jag visa den här lilla kissekatten som jag gjort på beställning.
Det tråkiga med att få beställningar av det  här slaget är att det inte finns så mycket utrymme för att flumma ut med sina egna idéer. Oftast är personen ute efter något specifikt. Personen som beställde den här ville ha en Hello Kitty-tavla till sin dotter. Resten var upp till mig så jag kunde leka lite ändå. På canvasen lade jag ett lager med decopagelim och sedan massa glitter. Sen lite lim ovanpå och så fick det stelna. Det blir en liten speciell yta och man kan själv välja hur mycket det ska glittra med att spä ut akrylfärgen med vatten.
En annan sak som jag inte hunnit visa än är hur fint man kan göra sitt skriv/pysselbord med lite roliga saker som man har hemma. För min del blev det 4 stycken konservburkar som jag klädde i tyg och 4 stycken udda kaffekoppar.
I burkarna har jag pennor, saxar, penslar mm och i kopparna mindre saker som knappnålar, smältlim-stavar och smyckestänger.
Den lilla hyllan i trä fick jag av min syster i julklapp, det stod söta kryddburkar i den men de satte jag upp direkt på kryddhyllan i köket så den fick nytt liv i min pysselhörna.

Och som avslutning på det hela bjuder jag på en kattbild, för katter är awesome!


Inga kommentarer: