lördag 14 april 2012

Hej och Hallå, smultrontå!


Nu tänkte jag ta och göra en beskrivning av mig själv,
lite mer noggrant.



Jag är alltså Emma, lillasyster, syster yster.
Det skiljer tre år på mig och Sara, vilket inte ofta märks. Jag är alltså tre år Yngre än Sara, inget annat.
Just nu bor jag i Varberg med min katt, Dag-Otto, som blev lite offer för min förkärlek till buskis.

Jag minns att jag var den där jobbiga lillasystern mot stackars Sara. Hon som alltid tjatade om att få vara med att leka, följde efter och allt ni vet. Vi kunde ha stora bråk, som alla andra syskon.
...När jag tänker efter så är det inte mycket som har förändrats från då till nu!


Under våra liv har jag och Sara under ett par gånger bott ihop, som vuxna. "Vuxna".
Första gången var i Eskilstuna, där vi delade en tvåa under ett år.
Andra gången var i Göteborg, där vi delade en trea med Saras nuvarande make, Daniel.
Vi ska ju inte glömma katterna! Börje, Kaj och Aina. Jag saknar dem så otroligt mycket!... Det är faktiskt svårt att inte göra det. Ni har ju fått se bilder på de små liven, och det finns inte på kartan att man skulle kunna dela dem. Så de fick stanna hos Sara och Daniel när vi flyttade isär.

Så länge jag kommer ihåg har Sara alltid haft en sprudlande kreativ sida.
Den sidan har jag alltid varit avundsjuk på! Jag har hela min lägenhet fylld med tavlor och diverse saker skapta av henne. Jag själv är inte så bra på att skapa från grunden, utan behöver mer en mall.
Det är jag som skapat Serey Design's logga, med hjälp av Sara givetvis, och vår vän Emilie.
Sen gillar jag att redigera i Photoshop, och ser mig själv som hyfsat bra på det för att vara självlärd.

Jag är nyutbildad logistiker, vilket gör att jag kommer hjälpa Sara med den sidan av företaget, om/när det behövs. Jag känner Sara, jag vet att hon kommer vilja ha allt hon ser. Hon kommer vilja göra om allt.
Spreja världens gråa ting som en regnbåge. Så mycket vilja, så lite tid och plats.

Jag kommer mest att blogga efter jag varit och fyndat på second hand eller snubblat in på något inspirerande blogginlägg som jag länkar här i bloggen. Det får bli allt för denna gången!

Tack och Hej, från mig till dig!
/Emma





Inga kommentarer: