fredag 20 april 2012

Hulken + Cupcakes = Sant

Dåså, då var äntligen helgen här, fast för min del har det ju varit helg hela veckan. Känns konstigt, jag har inte riktigt fattat att jag är arbetslös än fastän jag inte varit på jobbet på över 2 veckor.

Det innebär mycket tid över till pyssel. Jag hittade några bitar canvas som blev kvar efter broderiring-testet här om dagen. Jag menar verkligen smååååå bitar. Så jag målade två små mini-tavlor, förmodligen se minsta tavlorna jag någonsin har målat: 

Mitt nya favorit-citat skulle jag tro. Har en känsla av att jag kommer skriva det på varenda tavla jag målar ett tag framöver. Men visst blev det gulligt? När jag gjorde den andra mini-tavlan så kunde jag inte riktigt få ut cupcakes ur huvudet så det resulterade i en kak-galen hulken:


För att ni ska få en bild utav hur små de verkligen är så tog jag en jämförelsebild med ett vanligt värmeljus. 
Pyttepytte små, så små att jag inte kunde skriva med akryl utan fick ta en "permanent marker"


Sen så upptäckte jag att min Hulken tavla var rolig att mixtra med i photoshop. Resultatet blev det här:

Jag borde framkalla det som en poster, hade varit lite roligt. När man väl har den i photoshop så kan man ju ändra texten i pratbubblan hur man vill, fast jag har bara cupcakes på hjärnan fortfarande. Någon annan som har något kul förslag?

Ja, och om ni undrar vad jag kommer göra med de små tavlorna så blir det kylskåpsmagneter. Väldigt sött!

Inga kommentarer: