måndag 2 april 2012

Loppisfynd delux!


Förra helgen var jag nere i Varberg och hälsade på min mamma. Det brukar i regel betyda en secondhand runda. Vad jag gillar med att gå på secondhand i Varberg är att man verkligen kan göra de där ordentliga fynden! På de flesta secondhands affärerna här i Göteborg är personalen så medveten om vad kunderna är villiga att betala för en vara. En Amerikakoffert som vi köpte i Varberg för 150:- skulle man inte få för under 500:- här i Göteborg.

I alla fall, dessa helt underbara muggar hittade jag förra helgen.och de kostar 5:- st. Trodde knappt det var sant!
De åkte snabbt ner i korgen tillsammans med en hel del annat porslin. Gillar att kunna fylla två hela papperskassar med porslin och tyger och bara betala 100:- för hela kalaset!
 En annan sak som letade sig ner i min korg var en sån här tallrik med motivet av Skällinge Kyrka. Vilket är byn som jag växte upp i. Kändes som en bra grej till hemmet nu, inte för att jag är religiös eller ens med i Svenska Kyrkan utan för att det påminner mig om så många bra saker med min uppväxt.

 Dessutom passar den bra in med färgerna i vardagsrummet, det blir ju inte mycket bättre än så! Tror jag ska sätta upp denna på väggen med en gång faktiskt, kan ju inte sitta här och glo!

Inga kommentarer: