lördag 19 maj 2012

Nattygsbord makeover!

Jag hade en stor korgbyrå hemma som jag inte gillade. Köpte den för en billig slant för att jag tyckte den var fin men den passade helt enkelt inte hos oss. Så jag bytte den mot detta nattygsbordet till gästrummet.
Även om min möbel var värd mycket mer så ser jag liksom inte värdet i föremålen när jag byter utan jag ser snarare vem som har användning av vad. Det är tur att jag inte jobbar på bank.
Men som vanligt när något kommer innanför mina dörrar så ska de göras om, fixas och målas!

 
 Den rengjordes och målades. Som vanligt har jag noll tålamod så jag drämde på med färgen ordentligt så det behövdes bara två lager. Inget som jag rekommenderar, det blir lätt "rinn" i färgen. Sist men inte minst klädde jag lådan i en bit tapet som jag hade liggandes hemma. Så bra att jag är en sån som aldrig slänger något!

Vårt gästrum är ett väldigt färgglatt rum som ni ser. Det bara blev så, tapeterna hittade vi för 20 kr rullen och bäddsoffan köpte vi begagnat för 200:-. Sen blev det färger därefter kan man säga.
Här är en bild som är tagen innan jag målade byrån som ni ser. 
 
Mina fina resväskor ligger här inne också. Har massa planer för dem med såklart. Den understa fick jag här om dagen i en helt fantastisk byta-grupp på facebook. De andra är från secondhand såklart.

Inga kommentarer: