tisdag 28 augusti 2012

Enhörningen i rymden & vår 2:a bröllopsdag!

Innan jag går vidare med mina andra projekt så tänkte jag bara visa slutresultatet av rymdtavlan som jag visade härunder. Jag fick för mig för några veckor sedan att jag ville måla en enhörning i rymden men jag hade lisom ingen klar bild i huvudet på hur jag ville att slutresultatet skulle bli. Jag testade att måla med akryl på en liten bild först  men insåg ganska snabbt att det skulle bli ett mycet grymmare resultat med sprayfärg. Så jag köpte in en bunt med sprayflaskor och några canvatavlor och sprayade loss för glatta livet.

Jag gillar det här med "mixed media", alltså blanda flera olika sorters metoder. Planeterna och bakgrunden är sprayfärg, stjärnorna är 2 sorters glitter, pyttesmå och lite större för att få mer djup i rymden. Enhörningen och grenarna är målade med akryl och så har jag limmat fast en fjäril.
Blev lite utav en 3 dimensionelll tavla.






Och till kärleken då, idag är det min och makens andra bröllopsdag. Jag kan inte fatta att tiden har gått så fort!
Om en månad har vi varit tillsammans i 7 hela år och många år till kommer det bli!



Så mycket firande blir det dock inte. Vi ska hämta en vän på flygplatsen klockan 19.30 så efter det blir det lite bio och kanske en drink om vi hinner.
Men mest av allt så är jag bara glad att vi faktiskt har varandra, det firar vi varje dag!




Inga kommentarer: