onsdag 8 augusti 2012

Semester och sånt!

Jag får be om ursäkt för att jag varit lite frånvarade i bloggen det senaste. Vi har varit på två veckors semter och det har funnits varken tid eller lust att blogga. Det har inte funnits internet heller för den delen så hur mycket lust jag än hade haft så hade det varit mer eller mindre omöjligt.

Nu är vi alltså hemma igen och jag år väl skriva några ord om får fantastiska semester.
Vi började med att ta tåget upp till Ludvika där vi mötte upp med Emilie och Johan, de är nyförlovade och ska gifta sig nästa år så det blev en del bröllopsprat. Tänka sig att jag tycker det är lika kul att prata om bröllop nu som för 2 år sedan när vi precis skulle gifta oss.

I alla fall, vi hade packat med oss tält och grejer för att leva  ute i naturen vilket var roligt ungefär en natt. De övriga nätterna tog vi in på camping så vi hade tillgång till toalett och dusch i alla fall.
Något regnskydd till tälten hade varken vi eller Johan och Emilie men min fina mamma hade tänkt till och skaffat oss en presening som med nöd och näppe täckte båda våra tält. Och tur vr väl det för annars hade det blivit både kallt och blött för vi hade inte tur med vädret.

Slutmålet var Strömsund och på vägen dit gjorde vi stopp på olika fina ställen, bland annat Järvzoo som är fantastiskt fint. Rekomenderas!!
Mora var också ett stopp på vägen, jag hittade ett turisttåg och eftersom jag tycker det är så förbaskat kul att turista så tvingade jag med mig de andra också.

Daniel skaffade en semestermustach, den är fortfarande kvar till min stora glädje. Vet inte riktigt än om jag bara tycker det är roligt eller om jag tycker att det är snyggt men jag gillar min karl med sin mustach!

Framme i Strömsund hade Emilie hyrt en stuga till oss på campingen. Stugan i sig var väl inget att hurra för men det var så skönt att ha ett tak över huvudet!
I Strömsund roade vi med oss att gå på Byggdemuseum där vi fick en privat guidning av massa människor som vi aldrig har hört talats om. Den enda som man egentligen kände till är ju Beppe Wolgers me han hade ett alldeles eget museum som vi också besökte. Det var hur mysigt som helst kan jag tala om så om ni har vägarna förbi Strömsund tycker jag absolut ni ska titta förbi!

Vi hittade också en hantverksmässa där vi såklart inte kunde låta bli att köpa massa saker trotts att vi inte hdae någon plats att ta hem det. Men skam den som ger sig och med lite möblering i bilen så fic vi med oss en jättefin, handvirkad matta till min mamma och en "upp och ner"-kruka till lilla svärmor

Efter en vecka på de Svenska vägarna bar det av till Norge och Moss där svärmor och styvsvärfar bor. Vi stanade där en hel vecka, vi får ju så sällan träffa dem och när vi har tid att komma över en helg så är schemat alltid fullspäckat. Nu var svärmor ledig och styvsvärfar jobbade bara halvdagar så vi hade massa tid på oss att bara umgås och prata.

 Och så hittade vi till en mysig utställning också. Konst och handarbete är en sak som jag och svärmor har gemensamt, Daniel fick snällt följa med han också men jag tror att han tyckte det var kul han med.
Sen pratade vi med föreståndaren för galleriet och hon var alltid på jakt efter nya konstnärer att ställa ut så nästa sommar verkar det om om jag och svärmor kommer ställa ut tillsammans!

Så nu kommer det säkerligen bli mer konst från mig här i bloggen. Håller såklart påå med webshoppen som snart kome upp och ett annat projekt som jag kommer berätta mer om längre fram!

Det kommer bli en händelsrik höst med andra ord!

Inga kommentarer: