torsdag 4 oktober 2012

Förskylning of doom!

Så, jag ska försöka komma i gång lite med bloggandet men inspirationen har varit i botten p.g.a av en otroligt jobbig förskylning som har vägrat ge med sig. Idag fick jag någon timme utan hosta, då passade jag på att sova lite. Det var så skönt att jag kände för att aldrig vakna upp igen men sen kom hostan tillbaka.
Herre jösses vad det är tråkigt att vara sjuk och inte ens kan jag ta den tiden till att gör någon nytta för jag känner inte för att göra något över huvud taget!

Jag började klippa lite lappar för att göra ett lapptäcke till en vän, nu har jag ett gäng lappar klara men ingen ork för att ta fram symaskinen.
Om någon där ute har sett min inspiration får ni gärna hojta till, belöning utlovas!!


Vad händer annars? Nää, jag är sjuk och jobbig och orkar inte gör något. Dock så gillar min familj mig väldigt mycket ändå så de tog med mig till Liseberg. Detta var iofs strax innan jag blev ordentligt sjuk så de hade tur. Att gå på en liseberg med en Sjuk-grinig Sara är nog inget att rekommendera.

Min pappa ä så jävla söt, i helgen, när jag mådde som sämt så satte han sig i bilen och åkte hit i från Varberg, bara för att hjälpa mig handla mat. Sen lagade han mat till mig också!
Ja, jag vet att jag har en make också. Och han har också varit snäll, gjort frukost på sängen och sånt men det är alltid något speciellt att bli omhändertagen av sin pappa eller mamma när man är sjuk.
Och min pappa är en riktig gullepappa när man är sjuk.
När jag opererade bort gallblåsan så bodde han här några dagar och tog hand om mig och katterna medan Daniel jobbade. En gång råkade jag somna på soffan och när jag vaknade hade jag ett litet fort av kuddar runt hela mig. Då hade pappa bakat in mig med täcken och kuddar, speciellt över magen för att ingen katt skulle hoppa på mig.

Nä, undrar om man kanske skulle baka kanelbullar, det är ju ändå kanelbullens dag.. Har provat alla hemmakurer mot förskylning så nu ger jag upp dom.. Bullar borde fungera..

Inga kommentarer: