onsdag 14 november 2012

Lite om bloggande


Min blogg har haft många utföranden under åren som gått. Jag började att blogga på ett välbesökt community för många herrans år sedan, långt innan det kallades för blogg utan bara för dagbok. Då bloggade jag mest om hur vi festade och dumheter vi gjorde när i festade. Lästes mest av 13 åriga tjejer som ville vara som oss vilket mest var skrämmande.
Därefter skaffade jag en personlig blogg som snart blev en blogg om mitt dåvarande yrke som telefonsexvärdinna, det trodde ni inte om mig va? ;)
Den bloggen blev sedan bara en personlig blogg om mig och mina tankar:
I alla fall, mitt liv som bloggare började på allvar när jag startade min bröllopsblogg. Jag började på bloggportalen metrobloggen med en blogg som hette "Bröllopsbubbel" men ganska så snart så flyttade jag bloggen hit till blogspot och bytte namn till "lilla bröllopsmonstret". Den bloggen har fortfarande mer träffar än den här fastän den är inaktiv då jag uppenbarligen redan är gift. Bytte namn till "lilla pysselmonstret" och fortsatte att blogga om mitt vardagsliv och mitt pyssel.
Dock kände jag snart att det var dags att byta igen och då föddes "Sött, Nött och Lagat" som också kommer vara namnet på vårt framtida företag. Men än så länge är det mest bara mina bekymmer, tankar och pyssel.

Oj, vad "pratsjuk" jag var idag då. Det är faktiskt mitt i natten, jag borde sova men den senaste veckan har jag haft så himla svårt att sova. Min barnmorska sa att det inte var något ovanligt utan att jag skulle försöka passa på att vila och sova även under dagen då jag ändå är arbetslös. Så det har jag gjort idag och nu är jag hur pigg som helst.
Upptäckte förresten en rolig grej i går, trodde inte min mage börjat synas än men när jag var på väg ut från lägenheten så såg jag en rund liten sak under klänningen:

Jag är i vecka 15 nu och när jag googlar på andra magar i samma vecka så ser det ju att stämma ganska bra. Däremot så hade jag ju lite mage innan magen så att säga men även om jag är överviktig så har magen inte buktat ut sådär utan mest varit platt och sladdrig. Nu är den rund och go och har jag en klänning som ligger som denna över magen så går det ju inte att missa att det är en bebis där inne.

Hmmm, undrar om min blogg kommer att bli en gravidblogg nu? Och sen.. .. En mammablogg??

Nä, så kan det inte vara så jag bjuder på en kattbild också!


Rump-kudde!




1 kommentar:

TezzTheMess sa...

Jag följer med spänning hur din blogg kommer att utvecklas =) Bröllopsbloggen snubblade jag ju över av en slump, slukade och fastnade =) Jag gissar att oavsett så kommer det bli bra, vilken riktning den än tar =) Kram