fredag 30 november 2012

Världens bästa kattvakt

Förra helgen var jag och min man uppe i Eskilstuna och hälsade på. Min mans hemstad och även där jag bodde när vi träffades. Vi träffade lite vänner och familj, ska dit i mellandagarna med men då brukar det vara så hektiskt så vi tyckte det var skönt att komma iväg en helg nu också och få chansen att ha Daniels pappa och styvmor för oss själva en stund.

I alla fall, min pappa var gullig och ställde upp som kattvakt över helgen och när vi kom hem hade han röjt hela lägenheten. Eller ja, inte hela men delar av den som vi har ignorerat att vi en dag måste ta tag i. Som att sätta upp mina fina stringhyllor jag köpte i somras. Anledningen till att de inte kommit upp är att våra väggar är helt omöjliga att borra i men pappa lyckades!
Tycker det är kul att blanda gammalt och nytt så våra dvd-filmer fick bo i hyllorna tillsammans med lite annat skoj, den fina ankan hittade jag på en loppis i Eskilstuna för en ynka 10:a.


Andra saker som pappa hann med över helgen var att rensa hela vår klädkammare, städade under diskbänken. Ni vet, platspåsar, papperspåsar, rengöringsmedel och en och annan kastrull om vartannat. Hur han lyckats få så fint där inne förstår jag inte men å andra sidan lyckades han ju få upp hyllorna med.
Och inte nog med detta utan han hade dammsugat hela lägenheten också, det var himla mysigt att komma hem.
Pappa är helt enkelt världens bästa kattvakt.

Inga kommentarer: