måndag 28 januari 2013

Inreda med Cirkus-tema

Att bara vara hemma och ta det lugnt nu när man är gravid har ju sina fördelar. Man får ju mycket gjort här hemma om inte annat. Garderoben är nästan helt klar sånär på några hyllor som inte fanns i lager sist vi var på Ikea. Men vi löste det problemet tillfälligt med att hänga upp en byxhängare som fick agera hängare för våra jackor.
Jag har också beställt en extra skoförvaring som a kan hänga på insidan av dörren. Insåg ganska så snabbt att skoförvaringen vi köpte på ikea aldrig skulle räcka, hade ingen aning om att vi hade så mycket skor men det är nog för att allt legat undanskuffat i allt kaos som förekom i garderoben innan. Förut kunde man aldrig hitta det man letade efter för man fick bara massa skit drällande över sig, men nu är allt organiserat och har sin plats.
Till och med Knytet i magen har fått sina egna lådor, vi samlar på oss lite kläder då och då. Mest köper vi begagnat, har köpt stora klädpaket med 20 olika plagg för bara 200:- inkl frakt bl.a. Blir ju inte bättre än så och nu har jag upptäckt hur mycket fina grejer det finns på tradera också.

Igår klickade jag hem denna söta mössan till Knyttet. Den är från 6 månader- ca 2 år stod det i annonsen vilket borde bli perfekt inför hösten/vintern. Japp, så långt fram tänker jag. Jag är nog allt en planerare innerst inne även om det inte alltid känns så. Alldeles för mycket i mitt liv har gjort på impuls men det har slutat väl de flesta gånger så.
Antar att den här planeraren inom mig växte fram i samband med att vi bestämde oss för att skaffa barn och det blir bara värre och värre för varje dag som går nu.

Ja,  på tal om både planering och impuls så satt jag inte bara på tradera och tryckte hem saker igår utan jag hittade en jättefin webshop i danmark som säjer massa härliga retrogrejer. Bl.a tapeter i härliga retromönster. Och där hittade jag drömtapeten till Knyttets rum.
Eller ja, han har väl ingen aning om var en cirkus är så ha drömmer nog inte om det utan det är ju snarare Min drömtapet. Maken fick också säga till sitt om det hela och ja, det gick som det brukar.
"Ta den som är billigast". Vilket i stort sett innebär att jag tar den som jag vill ha. Men när han fik välja mellan denna och en mumintapet som jag också spanat in så föll han också för den här så jag tror att det är rätt val!


http://retrovilla.dk är stället ni ska besöka om ni känner er lite sugna på retrotapeter. När jag ändå var där och klickade så fick jag med mig detta också:

Lite söta galgar med djurmotiv, passar ju bra till vad jag antar kommer bli ett tema i Knyttets rum. Jag köpte hem 3 stycken gröna men tror nog att jag kommer beställa lite fler i andra färger också.
Sen kunde jag inte låta bli att köpa detta underbara trycket med. Blir en perfekt tavla på de väggar som kommer målas vita!

Visst kan ni se er rummet framför er? Jag kan i alla fall ;)






Inga kommentarer: