torsdag 31 januari 2013

Katter överallt!


Denna veckan är jag kattvakt åt en vän. Hon och hennes katt bor på andra sidan stan så jag och min kära make har delat på oss. Jag är ute med min väns katt och han är hemma med våra. Oftast brukar vi åka hit ut båda två när vi är kattvakter men Daniel jobbar så mycket denna veckan så jag sitter hä i ett stort hus alldeles själv.
Eller ja, själv och själv är jag ju inte. Katten Agnes gör mig sällskap. Hon är inte lika kelsjuk som våra katter men jag har någon att prata med i alla fall.

Har haft väldigt svårt att sova den senaste veckan också och jag har äntligen kommit på vad jag ska göra med mina vakna nätter. Nämligen måla katter (jag vet, jag har nog kattmani)




För er som känner mig eller följt min blogg ett tag kanske kan se likheter mella dessa två och min katter Kaj och Börje. Kaj målade jag klädd som en trollkarl för att han är lite lurig ibland och Börje.. Ja, han är ju vår "Börje King" så han fick bara lite blingbling på huvudet.
Håller på med en liten tavla på Aina med men den får ni se när den blir klar. Och har jag ännu en sömnlös natt så lär i få se den i morgon.

I alla fall, dessa tavlorna åker nog faktiskt med till utställningen nästa sommar. De är typiska Sara-tavlor och jag antar att det är vad folk vill se. Det Jag gör och det Jag drömmer. Kommer bli mycket katter har jag en känsla av.

Och ifall ingen skulle vilja köpa dem på utställningen så åker de upp på väggen i Knyttets rum. Så tänker jag!

Inga kommentarer: