torsdag 3 januari 2013

Lilla Hjärtat

Idag var jag på Mödravårdcentralen och fick höra hjärtat på lilla Knyttet för första gången.  Det var verkligen helt magiskt att göra det där pickande ljudet innefrån ens mage. Nu väntar vi bara på ultraljudet i nästa vecka för att de om bebisen har växt till sig lite. Med tanke på hur magen har växt de senaste 2 veckorna så skulle jag bli väldigt förvånad om bebisen inte har växt något.

Efter besöket på MVC drog jag ner till stan. Fick ett presentkort på HM av mina söta svärföräldrar i julklapp så jag tänkte passa på att köpa några gravid-tröjor. HM är tydligen de enda i stan som fortfarande har kvar mammakläder i sitt sortiment, störande för det finns liksom alltid gravida kvinnor.

På vägen hem skulle jag köpa lite grönsaker, råkade få med mig en Daimtårta också. Det är ju helt livsfarligt att gå i affären när man är gravid.

Ja, nu har jag tjötat av mig lite i bloggen också, ska försöka komma i gång med lite pyssel snart igen men ni får stå ut med att det kommer bli en hel del bebispyssel i framtiden. Har köpt massvis med barntyger och har planer på att sy massa fina saker till barnrummet.

Bjuder på en bild från Julafton med. Aina har krypit upp i mitt knä och gosar med magen medan min brorsdotter Emelie ser uttråkad ut i bakgrunden, det är hon inte, det där är henned "posar-min".

Inga kommentarer: