måndag 14 januari 2013

Renovering och blogg-problem

Ja, nu händer det inte mycket här. Eller ja, här i bloggen alltså. Här hemma hos oss händer det massor. Jag har tagit tag i projektet att renovera vår klädkammare och det går sakta men säkert framåt. Problemet är att jag inte får någon hjälp av Daniel. Han har så mycket med skolan och jobb nu så han tyckte i skulle börja renoveringen längre fram.
Problemet med det är ju att jag är sjukt rastlös och jag blir dessutom inte mindre utan om några veckor så kommer jag inte vara lika mobil som jag är nu.
Så vi gjorde en deal, jag stör inte honom när han pluggar och jag får i min tur göra precis vad jag vill med klädkammaren. Fungerar alldeles utmärkt för mig, slipper jag fråga honom hela tiden om han tycker vissa saker är för dyra, jag köper det jag vill helt enkelt. Han lägger sig inte i och det är så skönt!

Förra helgen fick jag dock hjälp av min pappa att köra till Ikea och skaffa inredningen till garderoben. Hälften av det som vi skulle ha var ju såklart slut så det blir en resa dit denna helgen igen hoppas jag så vi an bli klara. Men vi hann riva ut den gamla inredningen, åka till återvinningen och måla och tapetsera så nu är det egentligen bara det "roliga" kvar.

Jag har försökt lägga in bild men det verkar som om Blogger strular, har inte kunnat lägga in bild på flera dagar vilket är skitirriterande.

Ja, så när det fungerar att lägga in en bild igen så kommer ni inte bara få se garderoben utan även den lilla pojken som bor i min mage. Japp, det är en liten pojke, fick reda på det förra veckan och vi fick några bilder på honom också.
Känns som vanligt helt overkligt, är i vecka 22 (blev flyttad 9 dagar) nu och känner honom sparka runt inne i magen varje dag men ändå kan jag inte fatta att vi ska bli föräldrar..

Urk, viken tråkig blogg det här kommer bli utan bilder...







Inga kommentarer: