fredag 22 februari 2013

Lapptäcke

Här sitter jag och gäser i soffan en fredagskväll. Känns som det inte alls var längesedan man var ute och festade varje helg. Nu sitter man helt plötsligt här med magen i vädret och funderar på om ma ska orka resa sig upp för att gå på toa (igen) eller inte.
Vad som är skönt dock är att de flesta av mina vänner också har blivit gamla gummor den senaste tiden så man slipper läsa om deras upptåg på facebook, en sak som är bra med att inte få barn allt för ung i alla fall. Sen att jag suttit och varit bitter och avundsjuk på alla mina mammavänner i flera år är en helt annan sak, jag har i alla fall kunnat supa bort problemen.
Nä, skämt å sido. Jag har aldrig varit bitter på mina vänner för att de inte haft samma problem som oss. Ofrivillig barnlöshet är jobbigt nog som det är så jag är så glad för mina vänner som slipper genomlida det som vi har gjort.

I helgen ska vi i alla fall åka och hälsa på en gammal barndomsvän till mig. De fick en liten kille för några veckor sedan och jag ha sytt en liten filt till honom. Perfekt till vaggan eller barnvagnen.


Jag har samlat på mig en del söta barntyger genom åren och nu äntligen kommer de till användning på riktigt! Även om jag sytt en del med lappteknik förr så tycker jag det är lite klurigt fortfarande. Men efter att ha haft sönder en nål och bränt mig på strykjärnet så var blev ändå den största ångesten "bara" en upp och ner vänd Elefant.
Ett av mina mest lyckade projekt med andra ord. Haha.

Jag hade inga höga betyg i syslöjd trotts att jag är väldigt pysslig. Men jag hade höga betyg i konst, det där med att sy har kommit mer nu de senaste åren, på syslöjdlektionerna satt jag större delen med en sprätt i handen tills min syslöjdlärare kom på att virkning kanske vore något för mig.
Min vän som ska få filten gick i samma klass som mig, så jag vet att hon kommer uppskatta den!

Inga kommentarer: